Universitat Rovira i Virgili

"Treballeu en diferents departaments
per entendre com funciona un hotel"

JORDI LLAVERIA. Director de l'hotel Isard a Andorra

Vaig finalitzar els estudis de Turisme el 2005, la primera promoció que cursava els estudis a Vila-seca. Compaginava els estudis amb una feina d’animador als estius, amb la que vaig aprendre millor que en cap altre lloc el significat de la tant sobreutilitzada paraula “experiència” del client. Posteriorment vaig fer un màster en Marketing i Promoció Turística i més endavant una especialització en F&B Manager que m’han permès obtenir una visió molt més àmplia del món de l’hostaleria.

Durant tot aquest temps he treballat en diferents àrees que van des de la recepció en empreses com SB Hotels fins al departament comercial de l’hotel Blaumar de Salou i el centre de convencions de La Boella o el TRYP Port Cambrils, a on vaig coincidir amb el meu company de promoció Raúl Cózar.

Però també he treballat fora l’àmbit de l’hostaleria, ja que a l’any 2010 em va sorgir l’oportunitat de treballar al PCT de Turisme i Oci, on vaig estar al càrrec de l’oficina tècnica del projecte País del Vi, un projecte enoturístic que va desenvolupar una important tasca d’estructuració i promoció de la gran oferta enoturística que tenim a la província de Tarragona. Una vegada finalitzat el projecte vaig decidir viure una experiència internacional que, alhora que em permetés millorar professionalment donés l’oportunitat de veure diferents maneres de fer les coses. Va ser llavors quan me’n vaig anar a treballar al Regne Unit, a on vaig començar de recepcionista en un hotel de Birmingham i a on em van promocionar a Duty Manager, feina que em va obrir les portes posteriorment a l’empresa en la qual estic treballant actualment, l’hotel de l’Isard d’Andorra, en el que vaig entrar com a cap de recepció i del que actualment en sóc el director.

Ara, vist en perspectiva, si he de donar un consell als futurs alumnes de Turisme que es vulguin dedicar a l’hostaleria, els hi diria que treballin en departaments diferents per aprendre al màxim com funciona un hotel. Que provin en hotels de cadenes grans i internacionals i en hotels petits i familiars, aquí i a l'estranger. Que segueixin estudiant mentre treballin i que gaudeixin del procés. S'han de moure per poder aprendre al màxim i, d’aquesta manera, després escollir el que més els hi agradi i a on vegin que poden aportar més el seu talent i experiència. Per mi la feina s’ha de gaudir al màxim, al cap i a la fi de gaudir-ne el màxim és del que va el turisme.

Pujar